Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, Malaysia
Petaling Jaya, Malaysia

Best of Malaysia 10 Days

Outty Ranking 45 3.3 · 4 traveler reviews240 hoursFrom $1,990
Instant mobile ticketSpots available today

Outty Ranking

45/100

Worth a Look. Our proprietary evaluation. How we score

Traveler rating

3.3/5

Based on 4 traveler reviews. Ratings and reviews provided by Viator and Tripadvisor.

Quick answer

Is Best of Malaysia 10 Days worth booking?

Best of Malaysia 10 Days is a 240-hour experience in Petaling Jaya, Malaysia, from $1,990 per person. It scores 45 out of 100 on the Outty Ranking, which we label “Worth a Look”, based on a 3.3/5 rating across 4 reviews. This booking is non-refundable, so pick your date carefully. Same-day spots are currently showing.

Outty Ranking
45 / 100
Rating
3.3/5 (4)
Duration
240 hours
From
$1,990 per person

Experience the best of Malaysia with this 10-days Private Car or Van tour with round-trip travel from Kuala Lumpur. Make stops in Eight incredible destinations, including Cameron Highlands, Penang and Historical Melaka Discover the beauty, culture and history along with your informative Chauffeur Guide. Tour a tea plantation, visit the Islamic Civilization Park and tour a tea plantation as part of this epic journey. Your tour also includes a ride around the UNESCO World Heritage site of Georgetown in a traditional trishaw. Round-trip hotel transport is included Airport Transfers. Pls Note (Min 2 Pax and above to Proceed the tour)

What you get

    About this experience

    Experience the best of Malaysia with this 10-days Private Car or Van tour with round-trip travel from Kuala Lumpur. Make stops in Eight incredible destinations, including Cameron Highlands, Penang and Historical Melaka Discover the beauty, culture and history along with your informative Chauffeur Guide. Tour a tea plantation, visit the Islamic Civilization Park and tour a tea plantation as part of this epic journey. Your tour also includes a ride around the UNESCO World Heritage site of Georgetown in a traditional trishaw. Round-trip hotel transport is included Airport Transfers. Pls Note (Min 2 Pax and above to Proceed the tour)

    What's included

    Included

    • Private transportation
    • Lunch
    • All Fees and Taxes
    • Dinner
    • In-vehicle air conditioning
    • All Admission tickets included as mentioned in itinerary
    • Breakfast
    • All tours and transfers as per the itinerary

    Not included

    • Tips to the drivers

    Where it starts and ends

    Hotel pickup

    Pickup is included for all travelers. Pickup begins about 30 minutes before departure.

    Before you book

    Cancellation
    If you cancel at least 6 full day(s) before the scheduled departure time, you will receive a full refund.<br>If you cancel between 2 and 6 day(s) before the scheduled departure time, you will receive a 50% refund.<br>If you cancel within 2 day(s) of the scheduled departure, you will receive a 0% refund.
    Languages
    en
    Ticket
    Mobile Only
    Runs on
    Every day
    Group size
    Up to 15 travelers per booking
    Operated by
    Elephant Shadow Travel & Tours (M) Sdn. Bhd.

    Know before you go

    • Wheelchair accessible
    • Infants and small children can ride in a pram or stroller
    • Public transportation options are available nearby
    • Infants are required to sit on an adult’s lap
    • Transportation options are wheelchair accessible
    • Suitable for all physical fitness levels

    Photos

    Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 2Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 3Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 4Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 5Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 6Best of Malaysia 10 Days in Petaling Jaya, photo 7

    What travelers are saying

    Outty’s summary of the themes that recur across 4 traveler reviews. Written by us, not quoted from reviewers.

    The guide

    2 mentions

    Travelers single out the guide as the reason the experience works.

    Photo opportunities

    2 mentions

    The views and photo stops come up again and again.

    Organization

    2 mentions

    Pickup, timing, and logistics are described as running smoothly.

    Pace and timing

    2 mentions

    Several reviewers found the schedule tight or the day long.

    Small groups

    1 mention

    The group size is repeatedly described as intimate rather than packed.

    Traveler reviews

    4 verified traveler reviews for Best of Malaysia 10 Days. Ratings and reviews provided by Viator and Tripadvisor.

    5 star
    1
    4 star
    1
    3 star
    0
    2 star
    2
    1 star
    0
    Sort
    Brad_B · November 2025

    Malaysia 10 Day

    Good variety of sites to see across several different areas of the country. See city and rural life. Strawberry Resort highlight of the trip. Beautiful architecture in Kuala Lampur.

    Response from the operator: Thank you for your valuable feedback

    via Viator

    carolinedij · July 2025

    Malaysia is beautiful but the tour was disappointing

    I want to give a balanced review. Pros - Malaysia as a country is absolutely beautiful and the tour takes us to some stunning places. The operator uses freelance drivers, agents, and guides for each leg of the trip and each section eventually delivered - we arrived to Penang safely. Frankie (as a driver and guide) and Khan (as a driver and guide) were both very good and professional in the KL/Melacca and Penang leg respectively - friendly, engaging, and answered our questions. Cons - my biggest complaint was the extremely poor communication throughout - between the operator and us, as well as between the operator and individual freelance drivers. There are too many examples to list, but some standout ones would include: 1. Being left at the roadside for 1 hr waiting for to be picked up by a freelance driver due to a miscommunication between the operator (also Frankie - who is a director of Elephant Shadow as well as driver) and the freelance local driver (William) about pickup time. Frankie is yet to apologize for us for this (he had only claimed it is the driver's 'fault' and absolved himself fully). 2. When we were in Taman Negara National Park no one knew who was in charge of us. Continuously throughout the day, I might be calling or messaging Frankie (operator), the local tour agent he had allocated us to (Taman Negara Pahang), the guide the tour agent subsequently allocated us to (Mr Fizan), and the hotel activity center. We would turn up to the meeting spot given to us by one person, wait for 30 minutes unattended, and be told by someone else to go to a second meeting spot. No one took any responsibility for us during those days or our itinerary. Instead of the operator doing organizing work - he would ask us to directly message second parties who would also pass the buck. That leg of the trip was especially uncomfortable for us. 3. We were issued incorrect tickets to Penang hill by the Operator (electronic tickets instead of printed tickets - a paper copy was required to allow entry, clearly stated on the electronic tickets themselves) - which meant we were not let on the funicular until our local driver helped us take time to print the tickets (entire process wasted approximately 45-60minutes of the day). All I wanted was some acknowledgement or a simple apology from our operator for this mistake. Instead he simply absolved himself of fault and claimed this had never happened previously to his tour. The mistake itself is relatively 'small' - but I think is telling of his attitude. 4. On the last day of the tour (day10), the operator insisted that I had previously requested no driver was needed to drop us off at the jetty (or airport) as stated on the itinerary - this was incorrect, I had never made this statement. I had messaged him 6pm the night prior enquiring about pick up time and driver details but was ignored. On the morning when he finally replied, a driver was no longer available at short notice. Again, all I needed from the operator was a simple apology for a misunderstanding - instead all I received was accusatory messages repeatedly insisting that I had verbally cancelled the driver, and that I should have asked earlier if I wanted a driver (despite this already being on the itinerary, and also despite my reminder messages 6pm the day prior). I am not so much upset about his misunderstanding, and accept mistakes happen. I am however extremely upset by his highly accusatory messages, with some later messages taking on a tone of aggression. This is extremely unprofessional and left a very sour taste. I have a full record of our whatsapp messages which illustrate the above. One of my biggest grievances with the operator is that they have insufficient oversight of the tour. For the price we paid (6851NZD, approx 17426MYR) - I did not expect to have to organize myself, constantly check and recheck my itinerary (and plan alternative activities myself when attractions are closed), negotiate and make multiple calls to freelance agents and drivers. I also expected to be picked up on time. The operator unfortunately have been unprofessional, unhelpful when I have identified problems, and very barely apologetic (they have only said sorry twice - once during a written viator response following a complaint, and on the last day when no driver was available). I am upset by the poor attitude. The itinerary is also very outdated and many items stand completely incorrect (I hope non-intentionally so and not intentionally meant to be misleading). Again, too many to list, but some standout ones being: 1. Day 4 - there was no "3hrs Kuala Trembeling jetty longboat ride" - this was meant to be the main 'activity' of the day. This was apparently a 'typo' (We skipped Kuala Tembeling completely, and the only boat ride was a simple river crossing taking about 2minutes) 2. Day 8 - Kek Lok Toong Cave Temple has been closed from at least December 2024 (itinerary issued June 2025); Bukit Merah Prang Utan (orangutan) Island closed from June 2024 (itinerary issued same month after closure) The same itinerary has been reissued and referred to by the operator many a time throughout the trip. We often only found out about closures on the day of arrival or via prior self-investigation. Clearly if the operator took any effort to update themselves with current touristic activities (or perhaps they knew all along, just couldn't be bothered to inform us) - we would not have encountered so many issues. To summarize - I think this tour has a lot of potential, and with some basic professionalism, making effort to communicate, doing due diligence (eg finding out about attraction closures) - the client might be able to have a great experience. Unfortunately, what should have been a wonderful Malaysia holiday has been ruined by Elephant Shadows - with the way this tour company currently stands, I absolutely will not recommend them.

    Response from the operator: First of all, we sincerely apologize for the delayed pick-up at the Taman Negara jetty and for the typing error regarding the 3-hour boat ride. Please note that there is no such 3-hour boat tour in Taman Negara, and our driver explained that this was a mistake in the text. We understand your concerns, however, we would like to clarify a few important points: Booking Source & Payment: This tour was arranged through a third-party online platform, and we were not informed about the exact amount you paid. Our responsibility was to provide the services listed in the itinerary provided to us. Additional Services Provided: Your original pickup was scheduled from the airport, but you requested a pickup from a different hotel. Although this incurred additional costs, we accommodated the request without charging extra. While meals were included in the package, alcoholic beverages (which you ordered during multiple meals) were not. These were also covered by us as a gesture of goodwill. The Taman Negara Canopy Walk was closed for renovations. At your request, we replaced this with a visit to Flora Park, which involved an additional cost and over three extra hours of transportation — all provided at no extra charge. Airport Transfer on Final Day: When we asked about your return transfer, you informed us that you would be staying an additional three days in Penang and did not require transportation. Later, at 10 PM on the final day, a last-minute request was made for a different transfer location. Unfortunately, we were unable to arrange a driver at that time due to availability. Communication: Our company representative Mr. Frankie along with our other 2 drivers (Penang and Cameron Highland), Consistently cooperated with you and Maintained Clear communication throughout the entire 10 days tour. We believe we delivered a complete 10-day tour, including several services beyond the original itinerary, without charging additional fees. Despite this, we understand that you requested a refund through the booking platform. Since the tour was fully delivered, the refund request was respectfully declined. We are always open to constructive feedback and regret that you felt dissatisfied enough to leave a negative review. We remain committed to improving our services and thank you again for choosing

    via Tripadvisor

    DiCaroline_J · July 2025

    Malaysia was beautiful but the tour was disappointing

    I want to give a balanced review. Pros - Malaysia as a country is absolutely beautiful and the tour takes us to some stunning places. The operator uses freelance drivers, agents, and guides for each leg of the trip and each section eventually delivered - we arrived to Penang safely. Frankie (as a driver and guide) and Khan (as a driver and guide) were both very good and professional in the KL/Melacca and Penang leg respectively - friendly, engaging, and answered our questions. Cons - my biggest complaint was the extremely poor communication throughout - between the operator and us, as well as between the operator and individual freelance drivers. There are too many examples to list, but some standout ones would include: 1. Being left at the roadside for 1 hr waiting for to be picked up by a freelance driver due to a miscommunication between the operator (also Frankie - who is a director of Elephant Shadow as well as driver) and the freelance local driver (William) about pickup time. Frankie is yet to apologize for us for this (he had only claimed it is the driver's 'fault' and absolved himself fully). 2. When we were in Taman Negara National Park no one knew who was in charge of us. Continuously throughout the day, I might be calling or messaging Frankie (operator), the local tour agent he had allocated us to (Taman Negara Pahang), the guide the tour agent subsequently allocated us to (Mr Fizan), and the hotel activity center. We would turn up to the meeting spot given to us by one person, wait for 30 minutes unattended, and be told by someone else to go to a second meeting spot. No one took any responsibility for us during those days or our itinerary. Instead of the operator doing organizing work - he would ask us to directly message second parties who would also pass the buck. That leg of the trip was especially uncomfortable for us. 3. We were issued incorrect tickets to Penang hill by the Operator (electronic tickets instead of printed tickets - a paper copy was required to allow entry, clearly stated on the electronic tickets themselves) - which meant we were not let on the funicular until our local driver helped us take time to print the tickets (entire process wasted approximately 45-60minutes of the day). All I wanted was some acknowledgement or a simple apology from our operator for this mistake. Instead he simply absolved himself of fault and claimed this had never happened previously to his tour. The mistake itself is relatively 'small' - but I think is telling of his attitude. 4. On the last day of the tour (day10), the operator insisted that I had previously requested no driver was needed to drop us off at the jetty (or airport) as stated on the itinerary - this was incorrect, I had never made this statement. I had messaged him 6pm the night prior enquiring about pick up time and driver details but was ignored. On the morning when he finally replied, a driver was no longer available at short notice. Again, all I needed from the operator was a simple apology for a misunderstanding - instead all I received was accusatory messages repeatedly insisting that I had verbally cancelled the driver, and that I should have asked earlier if I wanted a driver (despite this already being on the itinerary, and also despite my reminder messages 6pm the day prior). I am not so much upset about his misunderstanding, and accept mistakes happen. I am however extremely upset by his highly accusatory messages, with some later messages taking on a tone of aggression. This is extremely unprofessional and left a very sour taste. I have a full record of our whatsapp messages which illustrate the above. One of my biggest grievances with the operator is that they have insufficient oversight of the tour. For the price we paid (6851NZD, approx 17426MYR) - I did not expect to have to organize myself, constantly check and recheck my itinerary (and plan alternative activities myself when attractions are closed), negotiate and make multiple calls to freelance agents and drivers. I also expected to be picked up on time. The operator unfortunately have been unprofessional, unhelpful when I have identified problems, and very barely apologetic (they have only said sorry twice - once during a written viator response following a complaint, and on the last day when no driver was available). I am upset by the poor attitude. The itinerary is also very outdated and many items stand completely incorrect (I hope non-intentionally so and not intentionally meant to be misleading). Again, too many to list, but some standout ones being: 1. Day 4 - there was no "3hrs Kuala Trembeling jetty longboat ride" - this was meant to be the main 'activity' of the day. This was apparently a 'typo' (We skipped Kuala Tembeling completely, and the only boat ride was a simple river crossing taking about 2minutes) 2. Day 8 - Kek Lok Toong Cave Temple has been closed from at least December 2024 (itinerary issued June 2025); Bukit Merah Prang Utan (orangutan) Island closed from June 2024 (itinerary issued same month after closure) The same itinerary has been reissued and referred to by the operator many a time throughout the trip. We often only found out about closures on the day of arrival or via prior self-investigation. Clearly if the operator took any effort to update themselves with current touristic activities (or perhaps they knew all along, just couldn't be bothered to inform us) - we would not have encountered so many issues. To summarize - I think this tour has a lot of potential, and with some basic professionalism, making effort to communicate, doing due diligence (eg finding out about attraction closures) - the client might be able to have a great experience. Unfortunately, what should have been a wonderful Malaysia holiday has been ruined by Elephant Shadows - with the way this tour company currently stands, I absolutely will not recommend them.

    Response from the operator: First of all, we sincerely apologize for the delayed pick-up at the Taman Negara jetty and for the typing error regarding the 3-hour boat ride. Please note that there is no such 3-hour boat tour in Taman Negara, and our driver explained that this was a mistake in the text. We understand your concerns, however, we would like to clarify a few important points: Booking Source & Payment: This tour was arranged through a third-party online platform, and we were not informed about the exact amount you paid. Our responsibility was to provide the services listed in the itinerary provided to us. Additional Services Provided: Your original pickup was scheduled from the airport, but you requested a pickup from a different hotel. Although this incurred additional costs, we accommodated the request without charging extra. While meals were included in the package, alcoholic beverages (which you ordered during multiple meals) were not. These were also covered by us as a gesture of goodwill. The Taman Negara Canopy Walk was closed for renovations. At your request, we replaced this with a visit to Flora Park, which involved an additional cost and over three extra hours of transportation — all provided at no extra charge. Airport Transfer on Final Day: When we asked about your return transfer, you informed us that you would be staying an additional three days in Penang and did not require transportation. Later, at 10 PM on the final day, a last-minute request was made for a different transfer location. Unfortunately, we were unable to arrange a driver at that time due to availability. Communication: Our company representative Mr. Frankie along with our other 2 drivers (Penang and Cameron Highland), Consistently cooperated with you and Maintained Clear communication throughout the entire 10 days tour. We believe we delivered a complete 10-day tour, including several services beyond the original itinerary, without charging additional fees. Despite this, we understand that you requested a refund through the booking platform. Since the tour was fully delivered, the refund request was respectfully declined. We are always open to constructive feedback and regret that you felt dissatisfied enough to leave a negative review. We remain committed to improving our services and thank you again for choosing

    via Viator

    Linda_V · March 2024

    Great Private Tour in Malaysia

    I appreciated the individual care by all personnel of Elephant Shadow Tour Company. The itinerary gave me the best overall experience of seeing Malaysia in a relatively short period of time. From the Petronas Towers to the Rainforest, Ramesh and William did a wonderful job providing me with the best experience. Having never experienced a Private Tour before, I was apprehensive as a solo traveler; this was a great, safe and carefree experience. Bravo!

    Response from the operator: Hi Linda, Thanks for the feedback.

    via Viator

    Good to know

    Duration
    240 hours
    Free cancellation
    Non-refundable
    Minimum age to book
    All ages
    Availability
    Bookable today
    Runs on
    Every day
    Hotel pickup
    Included for all travelers
    Booked in 30 days
    1
    Verdict
    Worth a Look

    Who runs this experience

    Operated by Elephant Shadow Travel & Tours (M) Sdn. Bhd., who run 23 experiences we rank across 3 cities, with an average Outty Ranking of 45.4.

    See everything Elephant Shadow Travel & Tours (M) Sdn. Bhd. runs

    Why this scores 45

    The Outty Ranking is a weighted composite. Here is how this experience performed on each component.

    Traveler sentiment (30% weight)51
    Review evidence (18% weight)30
    Booking momentum (14% weight)16
    Value for money (12% weight)100
    Listing quality (10% weight)79
    Local standing (8% weight)25
    Booking flexibility (8% weight)0

    Best of Malaysia 10 Days: questions travelers ask

    Practical detail on this experience, plus the wider planning questions for Petaling Jaya.

    How much does Best of Malaysia 10 Days cost?

    +

    Prices start at $1,990 per person. The final price depends on the date, the time slot and the number of travelers, and peak weekends in Petaling Jaya usually price higher than midweek mornings. Live pricing and remaining availability are confirmed on the booking screen before you pay.

    How long does Best of Malaysia 10 Days take?

    +

    Plan for about 240 hours from start to finish, not counting travel to the meeting point. Most travelers leave another 30 minutes on either side so the rest of the day in Petaling Jaya is not rushed.

    Is Best of Malaysia 10 Days worth it?

    +

    It holds an Outty Ranking of 45 out of 100, which we label "Worth a Look". That score blends traveler sentiment (3.3/5 across 4 reviews), the depth of that review evidence, recent booking momentum, value for money against comparable culture & history in Petaling Jaya, and how flexible the cancellation terms are.

    Can I cancel or reschedule Best of Malaysia 10 Days?

    +

    No. This experience is sold on a non-refundable basis, so only book a date you are confident about. Similar experiences in the city do offer free cancellation if flexibility matters more than price.

    Is Best of Malaysia 10 Days suitable for kids and families?

    +

    Yes, all ages are welcome. Families should still weigh the 240-hour running time, and strollers are easier on the earlier, quieter departures.

    How far in advance should I book Best of Malaysia 10 Days?

    +

    Around 1 people booked this in the last 30 days, so popular slots go early. Two to three weeks ahead is comfortable in shoulder season, while summer weekends and holidays in Petaling Jaya can sell out a month out. Same-day spots do open up when other travelers cancel, so it is worth checking if you are already in town.

    What should I bring or wear?

    +

    Bring photo ID, your booking confirmation on your phone, a refillable water bottle and comfortable shoes. Dress for the weather in Petaling Jaya and add a light layer if any part of the 240-hour experience runs outdoors or after sunset.

    Where does Best of Malaysia 10 Days start and how do I get there?

    +

    The exact meeting point and directions are on your voucher once you book, and they sit in central Petaling Jaya within reach of public transport. Arrive 15 minutes early: late arrivals are treated as no-shows by most operators.

    What are the best things to do in Petaling Jaya?

    +

    On Outty we rank every Petaling Jaya experience on the same 0 to 100 scale, and alongside this one the highest scorers right now include Eat Like a Local: Kuala Lumpur Hawker Center and Street Food Tour by Night, Mystical Batu Caves, Ramayana Cave & Kanching Waterfalls, Kuala Lumpur Airport (Arrival Pickup) KLIA/KLIA2. The city page groups everything into most popular, highest reviewed, last minute and family-friendly so you can build a day around what actually delivers.

    When is the best time to visit Petaling Jaya?

    +

    Booking patterns follow the same curve: prices and queues climb in peak weeks, while shoulder season gives you better availability on the top-ranked experiences and more room to change plans.

    How many days do you need in Petaling Jaya?

    +

    Three full days covers the headline sights without sprinting. A workable rhythm is one anchor experience each morning, such as this one, an unhurried afternoon in a single neighborhood, then a food or nightlife booking in the evening. Five days lets you add a day trip outside the city.

    Do I book through Outty or through the operator?

    +

    Outty ranks and explains the experiences, then hands you to Viator to complete the booking with the operator directly. The price is the same as booking on Viator yourself, and Outty earns an affiliate commission on the referral, which is how the rankings stay free to read.

    What is included in Best of Malaysia 10 Days?

    +

    Included: Private transportation; Lunch; All Fees and Taxes; Dinner; and In-vehicle air conditioning. Not included: Tips to the drivers. Always check the voucher for the final list before you travel.

    Does Best of Malaysia 10 Days include hotel pickup?

    +

    Yes, pickup is offered for every traveler from 2 listed pickup locations in and around Petaling Jaya. Be ready about 30 minutes before the start time.

    What languages is Best of Malaysia 10 Days offered in?

    +

    It runs in English. Pick your language when choosing a date and time, as not every departure runs in every language.

    Will I get instant confirmation and a mobile ticket for Best of Malaysia 10 Days?

    +

    Confirmation is sent by the operator after booking, usually within 48 hours; if it is not confirmed you are not charged. Mobile tickets are accepted, so you can show the voucher on your phone.

    Is Best of Malaysia 10 Days wheelchair or stroller accessible?

    +

    The operator notes: Wheelchair accessible; Infants and small children can ride in a pram or stroller; Infants are required to sit on an adult’s lap; and Transportation options are wheelchair accessible. If accessibility is critical, contact the operator after booking to confirm arrangements for your date.

    What happens to Best of Malaysia 10 Days if the weather is bad?

    +

    It generally runs rain or shine, so dress for the forecast in Petaling Jaya. Standard cancellation terms apply.

    What do travelers say about Best of Malaysia 10 Days?

    +

    Across 4 reviews averaging 3.3 out of 5, recurring themes include the guide, photo opportunities, organization. Travelers single out the guide as the reason the experience works. One thing to know: Several reviewers found the schedule tight or the day long.

    Ready to lock in your spot?

    Pick a date, choose your group, and see the exact price for Best of Malaysia 10 Days.

    Pick your date